អត្ថបទមុន យើងបានចុះផ្សាយម្ដងមកហើយអំពីទស្សនៈអំពី មូលហេតុដែលអប្សរាខ្មែរមិនមានស្លៀកពាក់អាវ ឥឡូវសូមមើលអត្ថបទថ្មីមួយទៀតដែលនិយាយអំពីប្រវត្តនៃការស្លៀកពាក់សំពុតវិញម្ដង។
យោងតាមកំណត់ហេតុ របស់លោក កាំង ថៃ និង យូ ជិន (ជនជាតិចិន)
នាពាក់កណ្តាលស.វ ទី៣ នៃគ.ស ស្តីពីហ្វូ-ណន
ដែលជារដ្ឋខ្មែរដំបូងបង្អស់ គឺព្រះបាទហ៊ុនទៀន ឬកៅណ្ឌិន្យ
ដែលមកពីឥណ្ឌា បានបង្រៀនស្ត្រីខ្មែរ
គឺនាងលីវយីឲ្យចេះស្លៀកពាក់សំពត់។ ព្រោះថា
តាំងពីដើមមកស្ត្រីខ្មែរដែលស្ថិតក្នុងអម្បូរមន-ខ្មែរ ស្រាតននល
ហើយនេះជាមូលហេតុដែលបាននាំឲ្យអ្នកនិពន្ធខ្លះជឿថា ទស្សនទាននេះ
ពិតជាត្រឹមត្រូវ។
សូមជម្រាបថា
ចំណេះដឹងខាងវប្បធម៌ខ្មែរបុរាណ គួបផ្សំនឹងរបកគំហើញខាងបុរាណវិទ្យា
ពោលគឺកម្រិតសមត្ថភាពនៅពេលបច្ចុប្បន្ន
អាចធ្វើឲ្យយើងដឹងច្បាស់អំពីលក្ខណៈវប្បធម៌នាសម័យមុនឥណ្ឌូ
រូបនីយកម្ម (Cf. ម.ត្រាណេ អំពីប្រភពវប្បធម៌ខ្មែរ, ២០០៨, ភ្នំពេញ)
និងក្រោមព្រឹត្តិការណ៍នេះបន្តិច ពោលគឺសម័យវប្បធម៌ហ្វូ-ណន
ដែលផ្តើមឡើងនៅស.វទី១នៃគ.ស។ បើនិយាយម្យ៉ាងទៀត
ការអះអាងខាងលើមិនពេញលេញត្រឹមត្រូវទេ ព្រោះថា
គេមិនបានបែងចែកឲ្យបានច្បាស់លាស់អំពីសមាសធាតុវប្បធម៌ខ្មែរ
និងឥណ្ឌា
ដែលក្នុងនោះសម្លៀកបំពាក់ជាផ្នែកមួយយ៉ាងសំខាន់នៃខឿនវប្បធម៌
រូបីយរបស់អម្បូរមន-ខ្មែរ។ មានន័យថា ការសង្កេតរបស់កាំង ថៃ និងយូ
ជីន ប្រកបដោយភាពខ្វះខាតមិនគ្រប់គ្រាន់ឡើយ
ធ្វើឲ្យយើងពុំអាចយកជាការបាន។
តាមពិតទៅ មានភស្តុតាងជាច្រើនបង្ហាញឲ្យឃើញថា
ការស្លៀកពាក់របស់ស្ត្រីខ្មែរដែលត្រូវបានពេញនិយមតាំងតែយុគថ្ម
រំលីង
ហើយបន្តដល់យុគវប្បធម៌ថ្មសំរិទ្ធិទោះបីជាសម្លៀកបំពាក់នោះពុំបាន
នៅគង់វង្សរហូតដល់សព្វថ្ងៃក៏ដោយ។ តាមការសង្កេតរបស់យើង
នៅមុនសម័យប្រវត្តិសាស្ត្របន្តិចរវាងស.វទី៣-២មុនគ.ស
ការនិយមសំពត់ និងប៉ឹង សម្រាប់មនុស្សទាំងពីរភេទ
បានរីកសុះសាយទូទាំងភូមិភាគអាស៊ីអាគ្នេយ៍
នេះបើយោងតាមទិន្នន័យខាងបុរាណវិទ្យាដែលបានផ្តល់។
ជាក់ស្តែង
យើងបានរកឃើញនូវភស្តុតាងរឹងជាវត្ថុសិល្បៈមួយចំនួនដែលបានមកពី
ស្ថានីយ៍បុរេប្រវត្តិសាស្ត្រនៅភូមិ ស្វាយចេក សូភី និងស្នាយ
ក្នុងខេត្តបន្ទាយមានជ័យបច្ចុប្បន្ន និងនៅតាមស្ថានីយ៍ជាច្រើនទៀត
ដែលសព្វថ្ងៃស្ថិតក្នុងបង្គោលសីមារបស់ប្រទេសវៀតណាម, ថៃ
និងលាវបានធ្វើឲ្យយើងយល់ច្បាស់អំពី បុព្វការីជនយើង។
វត្ថុសិល្បៈបុរាណទាំងនោះ រួមមានចម្លាក់តំណាងឲ្យបុព្វការីជន,
គំនូរលើជញ្ជាំងគុហារ ឬចម្លាក់ឆ្លាក់លើវត្ថុប្រើប្រាស់ ដូចជាកាំបិត
ស្នៀតជាដើម ដែលសព្វថ្ងៃតម្កល់ទុកនៅសារមន្ទីរជាតិភ្នំពេញ។
ខ្មែរដែលរស់នៅភូមិភាគអាស៊ីអាគ្នេយ៍
ជាពិសេសនៅក្នុងទឹកដីនៃព្រះរាជាណាចក្រកម្ពុជាបច្ចុប្បន្ន
មានការនិយមប្រើប្រាស់នូវសម្លៀកបំពាក់សម្រាប់បិតបាំងកេរ្តិ៍ខ្មាស
ឬលំអរាងកាយរបស់ខ្លួនរួចមកហើយមុនការមកដល់នៃវប្បធ៌មឥណ្ឌា។ តាមពិតទៅ
សម្លៀកបំពាក់ទាំងនោះ ដូចជាសំពត់ស្ត្រី, ប៉ឹងស្ត្រី ឬបុរស
មិនមានលក្ខណៈជាឥណ្ឌាដូចករណីសំពត់ចរបាប់ ដែលមានពណ៌ឆើតឆាយ ចម្រុះ
នោះឡើយ។
សម្លៀកបំពាក់ទាំងនោះដែលជាប្រជាប្រិយប្រចាំជាតិសាសន៍បាន
ឆ្លុះបញ្ចាំងពី ទំនៀមទម្លាប់ វប្បធម៌ដើមផ្ទាល់ របស់ប្រជាជនខ្មែរ។
សូមបញ្ជាក់ថា ការដែលព្រះមហាក្សត្រខ្មែរនាសម័យមហាអង្គរ
ដូចជាព្រះបាទជ័យវរ្ម័នទី៧ និងមហាជនខ្មែរ
ដែលជាអ្នកស្រុកអាយគ្រប់មជ្ឈដ្ឋាន មិនបានបោះបង់ចោលប៉ឹង ឬសំពត់
ក៏ជាភស្តុតាងបង្ហាញភាពមិនត្រឹមត្រូវរបស់ទស្សនៈខាងលើនេះដែរ។
ដូចនេះចំណុចសំខាន់បំផុតដែលយើងត្រូវជ្រាបគឺថា
ក្នុងអតីតកាលដ៏យូរលង់ សម្លៀកបំពាក់ប្រចាំជាតិខ្មែរ គឺសំពត់ និងប៉ឹង
គឺជាប្រពៃណីដើមរបស់មនុស្សខ្មែរ និង
ពិតជាមិនមែនជាអំណោយអនុស្សាវរីយ៍របស់ឥណ្ឌា
ដែលបានផ្តល់ជូនស្ត្រីខ្មែរដំបូងបង្អស់
ហើយដែលត្រូវបានគេនាំគ្នាប្រើប្រាស់ដល់សព្វថ្ងៃនោះទេ។
កំណត់សម្គាល់មួយទៀត
ប្រពៃណីនៃការស្លៀកពាក់ដែលមានលក្ខណៈជាសកលផងនោះ តាមពិតទៅ
មានអត្ថន័យធំធេងណាស់
ព្រោះវាជាកញ្ចក់ឆ្លុះឲ្យឃើញនូវលក្ខណៈវប្បធម៌ប្រចាំជាតិរបស់
ខ្មែរ ព្រមទាំងចំណាស់នៃខឿនវប្បធម៌ខ្មែរ។ សូមកុំភ្លេចថា សំពត់ខ្មែរ
និងសំពត់របស់ជនជាតិខ្មែរលើសព្វថ្ងៃនេះ
មានប្រភពចេញពីមរតកវប្បធម៌មន-ខ្មែរ នាសម័យប្រវត្តិសាស្ត្រ។
ជាអវសាន សូមរំឮកផងដែរថា
ទោះជាខ្មែរបានបង្កើតនូវសម្លៀកបំពាក់របស់ខ្លួនហើយក៏ដោយ
ក៏ប៉ុន្តែពុំមែនមានន័យថា
ខ្មែរក្រោមឥទ្ធិពលនៃវប្បធម៍បរទេសនាសម័យអង្គរបានបោះចោលនូវ
ប្រពៃណីជាតិរបស់ខ្លួន
ឬក៏មិនចេះបង្កើតនូវប្រភេទសម្លៀកបំពាក់ផ្សេងៗឯទៀតដ៏សម្បូរណ៍បែប
នោះទេ៕
អត្ថបទសៀវភៅ ប្រវត្តិសាស្ត្រប្រទេសកម្ពុជា
Powered by Blogger.